Conan the Barbarian (1982)


Én annak a tesztoszteronfüggő korosztálynak vagyok a tagja, amely ehhez hasonló filmeken nőtt fel, bár eme művet sosem láttam (imdb).
Van ugyebár egy Conanuk (Svájcinéger), aki kénytelen egy kőbányában felnőni, miután a családját a szeme láttára mészárolták le (jé, 82-ben is működtek már ezek a dolgok). Naná, hogy az ősellenség, aki ezt a galád tettet elkövette, nem más, mint Thulsa Doom (az ördögi James Earl Jones), a kígyókkal táncoló. Persze főhősünk addig nem nyugszik, még el nem pusztítja az ellent, mert ugye bár ilyen a barbár (osztrák-amerikai) vér. Ez a pofon egyszerű történet abban a korban még elég jól működött. A szenátor muszklija és egy pár jó ötlet (pl James Kígyóvá változása vagy a kígyó nyíl) megelőzte korát. Tulajdonképpen, ha azt nézzük, hogy 1982, az apró hibákat (néha Svarczi lába iszonyú vékony!) leszámítva korrekt munka. Gondolom extra részes verziót néztem ezért éreztem, hogy egy kicsit vontatott lett a mozi, de néha nagyon élveztem azokat a részeket, amikor nem beszélt senki.
Most már rájöttem, gyerekként miért is nem engedték megnézni. A sok meztelen női test biztos jobban érdekelt volna, mint a matek óra.
tás